Pomagaj z Szymonem!

Pomagaj z Szymonem!

czwartek, 17 października 2013

Jestem Bogiem czyli magia Magika

"Jestem Bogiem
Uświadom to sobie sobie
Ty też jesteś Bogiem
Tylko wyobraź to sobie sobie"

W związku z obejrzanym wczoraj filmem "Jestem Bogiem" chodzi za mną ten kawałek. I pewnie pochodzi z kilka dni. Bo ja tam mam, że jak coś mi wlezie do głowy to posiedzi tam trochę czasu.
Kiedyś, gdy miałam lat naście, słuchałam namiętnie Paktofoniki i innych składów hiphopowych. Byłam wciągnięta na maksa w ten klimat potem jakoś troszkę oddaliłam się od niego. Ale raz na jakiś czas dostaję etapu na słuchanie hip hopu (chociaż przeważnie nie słucham muzyki w domu) i z dzień-dwa słucham. I przypominam sobie te lata szalone, beztroskie. I myślę o tym jak szybko to minęło (nie żałuję wczesnego zamążpójścia ani urodzenia dziecka), raczej pojawia się nostalgia za utraconymi na zawsze, wolnymi od trosk, chwilami. Chociaż piosenki PFK, Magika i innych otworzyły mi oczy na problemy z jakimi borykają się ludzie i, że życie wcale nie zawsze jest kolorowe. Mogę ze śmiałością powiedzieć, że hip hop po części mnie ukształtował (w zasadzie jak wszystko, co nas w życiu spotyka).
Magik był osobą niezwykłą i utalentowaną, miał w głosie magię, która przyciągała i te oczy...jak dla mnie przeraźliwie smutne (przynajmniej na tych zdjęciach, które dane było mi oglądać). Przyciąga mnie do tej pory...
Nie wiem czy rodzice mieli świadomość tego, co słucham. Mama czasem zwracała uwagę na dużą liczbę przekleństw ale nic poza tym. 
Ja postaram się nie wtrącać w upodobania i gusty mojego syna ale interesować się tym czym się interesuje on. Co mi z tego wyjdzie? Na razie
"Łapię chwile ulotne jak ulotka
Ulotne chwile łapię jak fotka"
i cieszę się dniem dzisiejszym :-)

PS. Zacytowane fragmenty pochodzą z repertuaru Paktofoniki
album: Kinematografia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz